Weekoverzicht week 13: pechdagje, ontbijten bij Lot & de Walvis en een nieuwe tas!

Afgelopen week heb ik fanatiek foto’s gemaakt van mijn activiteiten voor dit weekoverzichtje. Ja, i know, who is this blogger!? Zo actief met mijn blog ben ik in geen maanden geweest. Anyhow, afgelopen week is voorbij gevlogen. Ik moest weer afscheid nemen van mijn vriend, las veel in/op mijn nieuwe e-reader en genoot van het lekkere weer!

Zondag besloten mijn vriend en ik een stuk van mijn ‘achtertuin’ te her-ontdekken. We zijn gaan wandelen in stuk duin waar ik al en tijd niet meer geweest was. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn er veel bunkers in de duinen gebouwd door de Duitsers en ook een Atlantic Tank Wall. Deze muur moest de tanks vanuit zee tegenhouden. Heel interessant om zo dicht bij huis een stukje geschiedenis te kunnen zien.

Vroeger nam mijn vader mij en mijn broertje altijd mee naar de duinen. Ik heb daar zulke fijne herinneringen aan en vind het zelf ook nog steeds heerlijk om elk weekend een wandeling te maken.

Dinsdag had ik een pechdag. Murphy’s law is er werkelijk waar niets bij. Het begon met het feit dat ik mezelf buitensloot mét mijn sleutelbos aan de binnenkant. Ik kon daarom ook niet mijn fiets uit de berging pakken en moest lopend naar de bus. Eenmaal bij de bushalte aangekomen, reed de bus natuurlijk nét weg. Dus besloot ik het kwartiertje wachten te overbruggen met een kleine wandeling op het strand. Toen ik in een supervolle bus zat, werd een jongetje voor me heel erg misselijk (en als ik ergens niet tegen kan)… Oh, en mijn trein had ook nog eens vertraging. Om over het feit dat er ‘s avonds een fles drank omviel en over mij heen werd gegoten nog niet te spreken. Als troost kocht ik bij de Sissy Boy een leuk nieuw notitieboekje:

Lang leve knuffeldiertjes. Op Etsy bij de webshop Commedesmoutons heb ik een wollen mand gekocht, zodat Pepe lekker comfortabel bij mij kan zitten op de bank.

Hoe ik mijn avonden invul… Met veel bakjes thee en mijn e-reader.

Ik ben nog steeds zo blij met de plankjes aan de muur, dat ik er even een fotootje van moest maken om te delen. Ik vrees dat ik héél veel ga afwisselen met accessoires.

Donderdagavond stapte ik voor het eerst een reisbureau binnen. Normaal boek ik altijd alles zelf en dat is mij eigenlijk altijd prima bevallen. Toch had ik even hulp nodig met mijn komende trip naar New York om mijn vriend op te zoeken. Het was een fijn gesprek! Maar alsnog kom ik zelf goedkoper uit met de hotels en vliegtickets die ik zelf heb gevonden… Boek jij wel eens bij een reisbureau?

Vrijdagmiddag 17.00. Tijd voor de vrijmibo! Mijn collega’s en ik rennen standaard naar beneden voor onze vrijdagmiddagverslaving: paprika ribbelchips <3. Favorietje hoor!

Na de vrijmibo ging ik snel terug naar huis, want ik ging uiteten bij de Branding in Noordwijk met mijn schoonmoeder en schoonzussen. Mega gezellig en wat een leuke #instaproof strandtent is dat!

Ik heb het al kort gezegd in mijn vorig weekoverzicht. Ik had namelijk heel leuk nieuws gekregen op Facebook (ja, ik Facebook nog). Ik had mijn lieve opa & oma opgegeven voor een ontbijtje bij Lot & de Walvis en we hadden gewonnen. Ik besloot natuurlijk om mee te gaan en gisterenochtend maakten we er een leuk uitje van met zijn drietjes. Op mijn Instagram staan nog meer foto’s van dit leuke ochtendje <3. Mocht je in Leiden zijn, dan kan ik Lot & de Walvis aanraden als plekje voor ontbijt, lunch of borrel. Het is een van mijn favo plekjes in Leiden.

Ik eindigde mijn zaterdag met mijn voetjes in het zand. De surfschool van Katwijk staat weer op het strand, dus het seizoen is weer geopend! Can’t wait voor de lange zomerse dagen.

En de nieuwe Maja Magazine lag op de mat! Vorige editie heb ik helemaal gemist, maar dit keer was ik er snel genoeg bij. Maja Magazine is opgezet door Jennie Gielen (van Jennie from the Blog) die graag haar eigen tijdschrift wilde maken voor ondernemende vrouwen. Ik ben erg benieuwd naar de inhoud, zal ik er een blogje over wijden binnenkort?

Ook ben ik bezig met een blog over mijn surfvakantie naar Fuerteventura. En deze I love deze foto. Een rugtas is echt onmisbaar op mijn vakanties (iets met veel spullen die mee moeten). Mocht je ook op zoek zijn naar een mooie nette rugtas: then I have some good news my dear! Met de kortingscode ‘laurahelene’ krijg je 15% korting op jouw bestelling bij Gaston Luga.

Komende week staan er een aantal leuke dingen op de planning. Vanmiddag komt (blog)vriendinnetje Maaike langs en kan ik haar eindelijk mijn nieuwe huisje laten zien. Morgen is het bedrijf waar ik werk 18 jaar oud en gaan we met z’n allen uiteten in Zandvoort. Vorig jaar was het etentje een dolle boel (inclusief quiz en bingo), dus ik ben benieuwd wat er morgenavond op de planning staat!

Fijne week iedereen!

6 Comments
  • Yvonne
    Posted at 14:16h, 31 March Reply

Ohhh, duinen! Ik hou zo van duinen. Mooie foto’s! En buiten de deur ontbijten, dat vind ik op vakantie zo leuk. Alleen in Nederland doe je dat toch niet zo snel (los van als je in een hotel slaapt dan he). Genieten hoor!
    Yvonne recently posted…Boekreview: De edele kunst van not giving a f*ckMy Profile

• laurahelene
      Posted at 20:10h, 31 March Reply

Dank je! Ik ga wel vaker met vriendinnen ergens ontbijten (stiekem is dat al brunchen) op zaterdag, aanrader! Dan begin je de dag nét iets specialer.

• Evelien
    Posted at 15:09h, 31 March Reply

Woah ik ben best wel jaloers dat je elke dag kunt wandelen aan het strand! Niks mis met de Achterhoek, maar de zee ook zo’n fijne p[ek! Leuke schoenen ook btw. 🙂

• laurahelene
      Posted at 20:09h, 31 March Reply

Snap ik! Al is een park of bos ook heerlijk om te wandelen <3 en dank je!

• Marjoleine
    Posted at 17:24h, 02 April Reply

Aah wat een leuk overzicht! Dat mandje voor je cavia ziet er echt heel schattig uit, zou ook wel zoiets willen voor mijn hondje voor op de bank. Heb de webshop in ieder geval aan m’n favorieten toegevoegd.

• Marlous
    Posted at 17:48h, 04 April Reply

Jaa leuk om weer even mee te kijken. Jaloers hoor, dat je zo dicht aan zee woont!