5 tips om fris je dag te starten

goodmorning

 

Nu het ‘echte’ leven weer is gestart, beginnen we allemaal moeite te krijgen met het opstaan. De dagen worden korter en waarschijnlijk sta je vroeger op dan dat je in de zomervakantie deed. Mijn wekker gaat in ieder geval een paar uur eerder dan dat mijn ritme aangeeft. Ik heb een paar tips voor jullie om zo fris mogelijk je dag te starten. Ik pas ze allemaal toe en ik moet zeggen dat ik wat frisser in de trein naar Amsterdam zit. Oké, je moet alsnog ‘s morgens niet tegen mij praten, maar daar heeft denk iedereen wel last van.

1. Snooze niet. 

Waarschijnlijk vind je het lekker om je wekker 20 minuten eerder te zetten, zodat je nog even 2 keer kan snoozen. Dit zorgt er helaas voor dat je minder uitgerust wakker wordt omdat je wéér in slaap valt! Een wekker is al slecht voor je natuurlijk slaapcyclus, maar snoozen is nog slechter. Elke keer als je de snooze-button indrukt maakt je lichaam weer slaaphormonen aan en val je weer in slaap. Terwijl je eigenlijk al bezig was met wakker worden. Kijk ook even dit filmpje over het snoozen en je doet het nooit meer.

2. Gooi een plens met (koud) water in je gezicht. 

En je bent direct klaarwakker.
IMG_20140528_131921
3. Eet een goed ontbijt.

Persoonlijk vind ik het lekker om te ontbijten met Griekse yoghurt, fruit en notenmuesli, maar je kunt natuurlijk ook voor een oatmeal gaan! Ik kan het niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het ontbijten is… Voor inspiratie kun je altijd op internet kijken. Bijvoorbeeld op de ontbijt-pagina van Chicks Love Food!

 

4. Leg alles de avond van tevoren al klaar. 

Dit scheelt veel last minute gehaast op de vroege morgen. Je hoeft alleen nog maar je lunch klaar te maken en je kunt direct op pad omdat je alles al hebt ingepakt. Op deze manier vergeet je ook minder snel dingen.
IMG_20140819_085600
5. Maak een ochtendritueel

Neem de tijd voor een ochtendritueel. Hoe je je dag begint is belangrijk voor het verloop van de rest van de dag. Iedereen heeft vast wel meegemaakt dat alles misging voordat je wegging en dat die bui de hele dag blijft hangen. Bedenk positieve dingen, doe wat yoga als je tijd hebt en je gaat je dag energiek tegemoet!

Hoe zorg jij dat je fris je dag start? 

No Comments
  • Kirsten
    Posted at 07:47h, 08 September Reply

    Oh deze tips vind ik leuk 🙂 en ze zijn inderdaad allemaal waar; als ik op een dag naar school moet, leg ik inderdaad ook alles de dag ervoor al klaar, anders vergeet ik echt van alles met m’n zombiehoofd. Een paar jaar geleden snoozde ik erop los, kreeg mezelf m’n bed niet uit, dus heb ik uiteindelijk m’n wekker aan de andere kant van de kamer gezet. Ben je gelijk klaar wakker haha ;p

  • Joyce
    Posted at 07:54h, 08 September Reply

    Handige tips, het werkt hier alleen nog niet met baby. Maar ik hoop dat we gauw een ochtendritueel kunnen maken. Komt vast goed zodra hij met me mee kan ontbijten, dat is iets dat ik normaal ‘S morgens altijd vergeet, dus dan start ik de dag al beter 🙂

  • Stella
    Posted at 08:37h, 08 September Reply

    1,2,3 zijn al een succes deze ochtend! Ik heb alleen nog niet alles klaargelegd de avond van tevoren, dus dat is een beetje mislukt. Een ochtendritueel heb ik wel een beetje, maar niet écht. Daar ga ik aan werken! Echt een fijn artikel (: Liefs!

  • Sabrina
    Posted at 09:06h, 08 September Reply

    Wat een fijne tips! Ik heb altijd moeite met opstaan haha, of het nou om zeven uur is of om tien uur

  • Simone
    Posted at 09:14h, 08 September Reply

    Wat een goede tips! Ik snooze wel. Maar altijd maar 1x, na 10 minuten. Eigenlijk val ik dan ook nooit in slaap. Ik gebruik het meer als dat ik er dan echt uit moet. Ik kan namelijk niet meteen uit bed springen als de wekker gaat.

  • Manon
    Posted at 09:41h, 08 September Reply

    Fijne tips. Ik werd vanochtend echt chaggie wakker een mug heeft de heldentijd lopen irriteren haha je herkent het misschien wel. Nou dus toen ik wakker werd moest ik gelijk voor mijn digi D bellen omdat ik er niet meer in kon dus ik zei dat ook de code naar mijn oude nr is verstuurd zei die man Oh nou mevrouw , maar dan moet je even een nieuwe digi D aanmaken, want je kan daar niet meer in. NOU FIJN! ik moet mijn ww aanrvagen 🙁 hahaha!!! daarna ging ik maar lekker eten en toen was het een stuk minder

  • Tamarah
    Posted at 10:02h, 08 September Reply

    Fijne tips! Ik weet van mezelf dat ik tijd nodig heb om de dag rustig te starten. Lekker ontbijten, rustig aankleden en opmaken. Alles in een easy tempo.

  • Donna Luisa
    Posted at 10:08h, 08 September Reply

    Handige tips! Eigenlijk deed ik dit allemaal al hihi.

  • Karlijn
    Posted at 10:15h, 08 September Reply

    Mijn wekker heeft geen snoozeknop dus ik kom gelukkig ook niet in de verleiding haha.

  • Laura
    Posted at 10:30h, 08 September Reply

    Ik moet echt vaker mijn spullen klaar leggen in de avond. En ontbijten is ook een drama, ik heb nu niet eens iets in huis, dat is al probleem nummer 1.

  • Maaike
    Posted at 11:17h, 08 September Reply

    Ha, lekker en goed ontbijten doe ik toch al iedere ochtend! Het snoozen daar en tegen…

  • Marlous
    Posted at 11:59h, 08 September Reply

    Ha, dit soort dingen bedenk ik dan ook en houd ik 1 à 2 dagen vol om vervolgens weer heel lang te snoozen en ontbijt te skippen.. 😉

  • Anneleen
    Posted at 14:17h, 08 September Reply

    Interessant artikeltje! Leuk om te lezen! Als ik naar school moet, probeer ik ook altijd goed te ontbijten. Gelukkig heb ik me de goede gewoonte aangeleerd om ‘s avonds altijd alles al klaar te leggen, zelfs mijn kleren! Dit scheelt gewoon heel wat tijd.

  • Angela
    Posted at 18:18h, 08 September Reply

    Niet soozen, daar wordt je zo moe van! Gewoon er direct uit, hoe moeilijk het soms is!

  • Margriet
    Posted at 21:47h, 08 September Reply

    Goede tips. Ik snooze niet, maar ik val wel vaak weer in slaap. Dan schrik ik meestal na 5 minuten wel weer wakker, omdat ik me herinner dat ik op moest staan. Mijn spullen van te voren klaar leggen doe ik niet zo vaak, maar ik bedenk vaak al wel wat ik de volgende dag aan wil trekken, dan sta ik niet voor de kast te treuzelen.

  • Stephanie
    Posted at 21:53h, 08 September Reply

    Ik moet alle 5 nog leren, vooral punt 1 😛

  • Aat
    Posted at 19:22h, 10 September Reply

    Ik heb nu geen problemen meer met opstaan,maar vroeger……….
    Met schaamte moet ik vertellen dat ik een keer met mijn kleren aan naar bed ging om die tijd uit te sparen.Nu denk ik ,hoe kon ik zo zijn.

  • Marcella
    Posted at 17:22h, 11 September Reply

    Op werkdagen moet ik altijd heel snel. Ik maak dan een smoothie met yoghurt, banaan en aardbei of blauwe bes. En daarna een half uurtje lezen in de trein om langzaam echt wakker te worden!

  • Linda
    Posted at 20:48h, 11 September Reply

    Fijne tips! De meeste doe ik al of probeer ik te doen, maar vooral met niet snoozen heb ik vaak moeite, dus ik ga even dat filmpje kijken 😉 Leuke blog heb je!

Post A Comment

CommentLuv badge