Laura Hélène | Review: Babe, you got this!
Laura Helene is een persoonlijke lifestyleblog over een 22-jarige studente. Mijn blog is sinds 2012 uitgegroeid tot mijn online dagboekje waarop ik schrijf over mijn avonturen, reizen, recepten, kringlooptips, hotspots, mode-uitbarstingen en persoonlijke verhalen.
blog, lifestyleblog, personal lifestyleblog, recepten, reizen, Laura Helene, oohalalau, kringlooptips, budget, student, goedkope recepten, hotspots, Leiden
8968
post-template-default,single,single-post,postid-8968,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Review: Babe, you got this!

Het einde van mijn studententijd is in zicht. Bijna ben ik afgestudeerd, bijna. Er komen nog heel wat drukke en stressvolle weken aan, maar het aftellen is begonnen. Tijd om eens serieus na te gaan denken over mijn toekomst. Welke stappen ga ik zetten? Waar wil ik heen? Waar ben ik eigenlijk goed in? Vorige week kocht ik het boek waar Instagram en Facebook mee vol stond: Babe, you got this van Martje Haverkamp & Emilie Sobels. Ik nam hem mee tijdens de 3 uur durende treinreis richting mijn ouders. Wat was ik blij dat ik een potlood in mijn tas had zitten. Het boek was zó inspirerend, dat ik het niet kon laten om aantekeningen te maken in de kantlijn.

Niet alleen over zelfstandige ondernemers

Denken jullie ook soms ook dat je niet succesvol bent als je niet iets voor jezelf begint? We vinden het altijd maar stoer als iemand zzp’er wordt, een bedrijf begint of fulltime gaat bloggen. Waarom is het niet stoer om ook in loondienst carrière te maken? (Misschien is dit mijn filterbubbel en/of mijn eigen bubbel wel hoor…) In Babe, you got this staan ook genoeg vrouwen die in loondienst werken. Zo staat onder andere het inspirerende verhaal van Suzanne Berings (Manager Operations Support Booking.com) erin, die leiding heeft over meer dan zestig werknemers. Of Jeranne Koekkoek, VP Human Resources bij Travelbird. Pluspunten!

“Het helpt om te onderzoeken en te proberen. Bovendien is het vaak zo dat je leuk vindt waar je goed in bent en vice versa.”

– Emilie Sobels

Realiteit

De adviezen van alle inspirerende, succesvolle, vrouwelijke ondernemers zijn stuk voor openhartig over hun carrière. En ja, daar horen ook de tegenslagen bij. Van mental breakdowns tot verkeerde keuzes maken. Van huilbuien tot fuck ups. Als ik heel eerlijk ben, romantiseer ik soms bepaalde carrières. Bijvoorbeeld het zijn van een digital nomad of online influencer. Het lijkt allemaal zo perfect. Ik ben me bewust dat dit komt door social media, dit staat vol met geromantiseerde beelden. De tegenslagen zie je niet, die worden buiten beeld gelaten. Maar niet in Babe, you got this.

Girlpower

Een hoge dosis inspirerende girlpower. Zo vat ik het boek samen. De tips die erin staan zijn nuttig, je moet ze alleen wel uit de tekst halen (hou je potlood er dus bij voor aantekeningen). Na het lezen van dit boek weet dit meisje met dromen beter hoe ze een vrouw met succes wordt. Babe, you got this (€17,99) is een aanrader voor elke vrouw die stappen wilt zetten in haar carrière. Of je in een bloemenzaak werkt, manager wilt worden of een eigen bedrijf op wilt zetten, dit boek staat boordevol inspiratie.

Heb jij Babe, you got this al in huis?